بسم الله الرحمن الرحیم

امام خامنه ای(مدظله العالی):دستور کار قطعی نظام جمهوری اسلامی، دنبال کردن الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی است.15/5/1392

برطرف شدن مانع مرحلة دولت اسلامی بوسیله موضوع انتقال «تولید الگوی  پیشرفت اسلامی»

حضور محترم  استاد/ طلبه گرامی برادر ..................

بعد از ورود پر فضیلت  امام رضا(علیه السلام) به ایران و شروع نهضت شیعی شدن ایرانیان به برکت ایشان و به تبع آن حضرت ، ورود دیگر امام زادگان موسوی(علیهم السلام) به کشور ، که سرتاسر میهن را تحت شعاع نورانی خود قرار دادند، این امرسبب  باز شدن باب محبت و تبعیت از اهل البیت(سلام الله علیهم)گردید .بعد از آن هرچند که در سالهای متمادی شیعیان مورد آزار و اذیت مداوم از سوی دشمنان اهل البیت(سلام الله علیهم)بودند ،اما این نهضت در زمان حکومت  صفویه بوسیله فداکاری ها و زحمات علماء عظام آن زمان تثبیت شد. و بعد از آن مذهب شیعه از هویتی کامل  ورسمی برخوردار گردید . با شروع نهضت قیام علمای معاصر و در رأس آن نهضت ها ، نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(رحمت الله علیه)در سال 42 و به پیروزی رسیدن این جریان در سال 57، ما وارد مرحله تکمیل و انشاالله تعالی برای تکمیل دوران قبل از ظهور شده ایم. بدلیل تحققی بودن اهداف عالیه اسلامی، لازم می آید که آنها را  به صورت تدریجی و مرحله به مرحله تعریف کنیم که هدف این نهضت را می توان در 5 مرحلة انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی، به تقریر امام خامنه ای(مد ظله العالی) خلاصه کرد. لازم به ذکر است که در هرمرحله ، انقلاب با موانعی روبرو می باشد که جلوی انتقال به مرحله بعد را می گیرد، پس باید همه توان نظام را در هر مرحله بکار گرفت تا مانع آن مرحله را بر طرف کرده و به مرحله بعد انتقال یابیم. موضوع انتقال در هر مرحله یعنی بکارگیری همه توان نیروها و برنامه ریزیهای کشور در جهت حذف  مانع آن مرحله . طبق این مقدمه ، انقلاب باید 4 موضوع انتقال برای اتمام این 5 مرحله را تعریف  کند. در مرحله اول (مرحله انقلاب اسلامی) انقلاب توانست بوسیله تئوری ولایت فقیه( موضوع انتقال مرحله اول) مانع لیبرال دموکراسی که نوع حکومتی مرسوم آن روز در دنیا بود را بردارد و ما وارد مرحله نظام اسلامی شدیم . در مرحله دوم(مرحله نظام اسلامی)  با در رأس امور قرار گرفتن جنگ تحمیلی توسط انقلاب ، توانستیم عدم داشتن نیروهای کارآمد و معتقد و مسلط به انقلاب را برداشته و نوع حکومتی خود را در دنیا به اثبات برسانیم. بعد از اتمام جنگ تحمیلی و با شروع امامت اجتماعی امام خامنه ای(مدظله العالی) ما وارد مرحلة حال حاضر نظام یعنی«مرحله دولت اسلامی» شده ایم . که مانع انتقالمان به مرحله جامعه اسلامی ،توانمند نبودن ساختارهای فعلی جامعه برای تحقق شاخصه های اسلامی    می باشد. برای اینکه از این مرحله هم انتقال پیدا کنیم ، نیاز به 3 تحول ؛ در حوزه ، دانشگاه و در ساختارهای اجرائی کشور داریم ،تا بتوان آنها را برای تولید و تحقق شاخصه های اسلامی توانمند کرد .که این موضوع بوسیله موضوع انتقال مرحل سوم یعنی« الگوی پیشرفت اسلامی» انجام می گیرد.

لذا از کلیه دوستداران و سربازان انقلاب انتظار می رود که مثل 2 موضوع انتقال« تئوری ولایت فقیه» و« جنگ تحمیلی» ، موضوع« الگوی پیشرفت اسلامی» را هم جدی تر گرفته و برای تحقق برنامه قطعی نظام ، فعالیت نمایند.

 در پایان از کلیه اساتید و طلاب محترم حوزه علمیه مروی و توابع که اهداف انقلاب و اسلام را در سر لوحه تکالیف خود می دانند ،خواستاریم در هفتمین نشست تبیین نقشه راه الگوی پیشرفت اسلامی با موضوع« تبیین جهت حوزه متناسب با جهت انقلاب» شرکت نمایند.                                                                                                                                                                                                     معاونت آموزش و  پژوهش مدرسه علمیه مروی ،حجت الاسلام محمد اسکندری

 

             

                       با حضور حجت الاسلام علی کشوری(مدیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی)

زمان: یکشنبه 7/7/1392 از ساعت 15 الی 20     مکان: مدرسه مروی 1 (مدرس شرقی)

                            کارگروه الگوی پیشرفت مدرسه مروی(کارگروه شهید نواب صفوی)- بسیج مروی